محسن خادمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستاهای مسدود شده در مسیرهای «جانداران»، «آفان»، «میرسه» و «حاجی‌مامیان» در بخش خلیفان و مرکزی این شهرستان قرار دارد.

 وی با اشاره به اینکه روز گذشته راه دسترسی ۴۵ روستای این شهرستان مسدود بود، اضافه کرد: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای روستایی با استفاده از دستگاه‌های راهداری سنگین و نیمه‌سنگین در این مسیرها ادامه دارد.

وی افزود: تردد در محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) نیز به دلیل کولاک شدید از کیلومتر ۱۰ تا ۱۵ به سختی ممکن است و رانندگان می توانند از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه راهداران در تلاش برای تسهیل تردد در این محور هستند، گفت: تردد در گردنه‌های «جواله‌رشان»، «کاولان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت بدون زنجیرچرخ ممکن نیست و به رانندگان به‌ویژه خودروهای سنگین و باری توصیه می‌شود قبل از رسیدن به گردنه، خودروها را به زنجیرچرخ تجهیز کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

وی افزود: هم‌اکنون ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.