محسن خادمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف که از نیمه‌شب گذشته در برخی از محورهای این شهرستان شروع شد، همچنان تداوم دارد و باعث لغزندگی جاده‌ها شده و تردد خودروها در محور مهاباد به سمت بوکان و نزدیکی «قره‌بلاغ» را دچار اختلال کرده است.

وی با اشاره به اینکه راهداران در تلاش برای تسهیل تردد در این محور هستند، ادامه داد: تردد در محور جاده «پسوه» نیز به دلیل یخ بستن راه بدون زنجیزچرخ ممکن نبوده و ماشین‌آلات این سازمان شامل گریدر و نمک‌پاش در این محل فعال است.

خادمی اضافه کرد: همچنین تردد در گردنه‌های «جواله‌رشان»، «کاولان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت هم روان است ولی به رانندگان به خصوص خودروهای سنگین و باری توصیه می‌شود قبل از رسیدن به گردنه زنجیرچرخ ببندند.

وی اضافه کرد: به علت رطوبت هوا و مه غلیظ، دید افقی نیز در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته و در سایر محورها نیز به کمتر از ۲۰۰ متر رسیده که رانندگان باید هنگام تردد ضمن احتیاط کامل از چراغ مه‌شکن نیز استفاده کنند.

وی افزود: عوامل راهداری از بامداد امروز عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را در تمامی محورها آغاز کرده‌اند اما با توجه به برودت هوا و تداوم بارش‌ها، سطح جاده‌ها لغزنده است.

خادمی اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

وی ادامه داد: ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.