محسن خادمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی راهداران، نیروهای امدادی و همچنین مشارکت دهیاران و اهالی روستاها، تمام جاده‌ها و راه‌های فرعی و روستایی مهاباد که وسیله کولاک برف مسدود شده بود، هم اکنون بازگشایی شده و تردد خودرو با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: در ۲ روز گذشته راه ارتباطی ۱۵ روستای بخش مرکزی و خلیفان مهاباد بازگشایی شده است.

وی اضافه کرد: کولاک شدید باعث انباشته‌شدن مقدار زیادی برف در محورهای روستایی این شهرستان شده به طوری که در برخی مناطق ارتفاع برف به بیش از ۲ متر رسیده‌است.

وی با بیان اینکه عوامل راهداری علاوه بر بازگشایی در این محورها همچنان حضور دارند، عنوان کرد: در محورهای بین‌شهری از جمله گردنه «زمزیران» در محور مهاباد- سردشت تردد خودروها بدون مشکل جریان دارد و آرامش بر راه‌ها حاکم است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

بارش برف که از اوایل هفته جاری در این شهرستان شروع شده بود، باعث ایجاد اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان شده بود و راه دسترسی به ۳۵ روستای این شهرستان را مسدود کرده‌ بود که با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری راه تعدادی از این روستاها بازگشایی شد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.