در آیین افتتاح این نمایشگاه که در محل نمایشگاه صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ارومیه دایر شده است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: صنایع دستی و زبان هنر بهترین بستر و ابزار برای تبیین آیات و سوره های قرآن است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه با زبان هنر می‌توان در بیان مفاهیم و آیات قرآنی بیشترین تاثیر را بر مخاطب گذاشت افزود: هنرمندان با هنرهایی چون خطاطی، تذهیب و منبت‌‍کاری هر کدام به زیباترین و بهترین شکل، موضوعات قرآنی را به تصویر کشیده و در قالب زیباترین اثر به مردم نشان می‌دهند.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه تعداد ۴۵ اثر از ۳۵ هنرمند شهرهای ارومیه، چالدران، نقده و پیرانشهر به نمایش گذاشته شده است.

بحرعلی محمودی افزود: این آثار در رشته‌های خوشنویسی، منبت‌، معرق، کاشی هفت رنگ، نساجی سنتی، نقاشی مینا، مینیاتور و تذهیب با مضمون آیات، سوره‌ها و روایات قرآنی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: بازدید از این نمایشگاه برای عموم رایگان بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از امروز تا ۲۰ بهمن‌ماه جاری همه‌روزه از ساعت هشت تا ۱۴ از این نمایشگاه بازدید کنند.

این نمایشگاه با همکاری گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، اداره کل تبلیغ و ترویج قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی دایر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.