جلیل جهانپور روز شنبه به ایرنا گفت: این جشنواره باهدف فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم به‌ ویژه گیاهی و خانگی در چهل‌ و یک سالگی انقلاب، در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزار میشود.

وی با اشاره به مقایسه غذاهای سنتی و صنعتی خاطرنشان کرد: غذاهای سنتی به دلیل کم‌چرب بودن، داشتن پروتئین مناسب گوشت قرمز و سفید ، نداشتن افزودنی‌های مدت‌دار،استفاده از مواد تازه که ویتامین‌های خود را از دست نداده‌اند برای سلامتی و درمان بیمارهای خاص مفید است.

شهردار کوزه کنان اظهار امیدواری کرد: بستر مناسبی برای توزیع و فروش صنایع‌دستی شهرستان که از تنوع خاصی هم برخوردار است بزودی  فراهم شود.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی و طبیعی در این شهر خاطرنشان کرد: کوزه‌گری به عنوان یکی از صنایع دستی شغل آباء و اجدادی اهالی کوزه کنان است و امروزه بیش از ۵۰ کارگاه کوزه‌گری در این شهر دایر است .

جهانپور گفت: کوزه کنان یکی از مراکز اصلی سفالگری در سطح جهان است و به عنوان مهد سفالگری می‌باشد و سابقه چندین هزار ساله  دارد .

شهردار کوزه کنان افزود: تعدد کارگاه های کوزه گری در سطح شهر کوزه کنان باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی شده است و نمایشگاه صنایع‌دستی می‌تواند علاوه بر کسب درآمد، زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و افزایش انگیزه بانوان برای مشارکت در خلق هنرهای دستی باشد.

شهرکوزه کنان با نزدیک به ۱۰ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب تبریز واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.