میرصمد سیدموسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۲۹ طرح آبخیزداری در ۱۷ شهرستان آماده افتتاح است، اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌های مکانیکی آبخیزداری ۲۸۰ میلیارد ریال طی سال جاری هزینه شده‌است.

وی بیان کرد: بخش آبخیزداری یکی از بخش‌های مورد توجه دولت بوده و تنها در ۲ سال گذشته افزون بر ۶۱۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری در توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی استان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در ارزیابی‌های اخیر امتیاز ۹۹ از ۱۰۰ را در اجرای طرح‌های آبخیزداری کسب کرد که بالاترین امتیاز در سطح کشور به شمار می‌رود.

سید موسوی بیان کرد: اعتبار طرح‌های آبخیزداری اجرایی در استان نظیر دیگر مناطق کشور با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته‌است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته که با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شد، نقش بسزایی در جلوگیری از ایجاد سیلاب در استان طی ایام نوروز امسال داشت و در صدد تقویت این بخش برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه هستیم.

آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۷۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار عرصه مرتعی است.

آبخیزداری به علم و هنر برنامه‌ریزی مستمر و اجرای اقدام لازم جهت مدیریت منابع حوزه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک گفته می‌شود و می‌تواند به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی باشد.

جشن‌های ویژه چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از ۱۲ بهمن در آذربایجان‌غربی آغاز شد و آثار آن را علاوه بر افزایش رفاه اجتماعی می‌توان در زمینه تقویت امید و ایجاد نشاط در بین مردم بررسی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.