خسرو شهبازی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن اشاره به اهمیت جنگل و فضای سبز برای ادامه زندگی بشر اظهار داشت: طی ۱۵۰ سال گذشته میزان دی اکسید کربن هوا ۳۰ درصد افزایش داشته که برای سلامتی جامعه مضر است.

وی افزود: تخریب جنگل‌ها یکی از عوامل افزایش گاز دی‌اکسید کربن (co ۲) است که منجر به بالا رفتن دمای محیط می‌شود.

 شهبازی ضمن اشاره به خشکسالی‌های اخیر در جنوب کرمان گفت: یکی از چالش‌های پیش روی ما در کشور فرونشست زمین در اثر استفاده بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی آب است که در جنوب کرمان نیز به‌ دلیل نبود منابع دیگر آبی، بیشترین استفاده از این سفره‌ها را شاهد هستیم.

وی افزود: منابع طبیعی جنوب کرمان به منظور جلوگیری از خطر فرونشست زمین در این منطقه بایستی به صورت ویژه بر تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و احیاء قنوات متمرکز شود تا ما در حوزه منابع طبیعی، میراث‌دار خوبی برای آیندگان باشیم.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن تشکر از تلاش‌های مجدانه منابع طبیعی استان‌های سراسر کشور در اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی گفت: فاز دوم تخصیص اعتبارات این صندوق در صورتی به استانها تعلق می‌گیرد که تمامی نقاط مختصات پروژه‌ها توسط دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگلها تایید شود.

 در این نشست که با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و مدیران ادارات مستقل و وابسته ستادی و ادارات شهرستان‌های تابعه برگزار شد، عملکرد اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در سال جاری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی استان را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.