ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر از باز بودن تمام راههای اصلی محورهای استان و برقرار بودن تردد کامل در آنها خبر داد و افزود: برف روبی در محورهای استان در حال انجام است.

وی از وقوع کولاک در ۱۰ محور استان طی بیست و چهار گذشته خبر داد و گفت: در محورهای تکاب – شاهین دژ، سردشت – مهاباد، پیرانشهر – تمرچین، ارومیه – سرو، ارومیه – راژان، مهاباد – بوکان، نقده – پیرانشهر، خوی – مرز رازی، سلماس – خوی، ارومیه – سلماس طی بیست چهار گذشته کولاک در برداشت.

شکری با بیان اینکه تلاش راهداران در محورهای استان ادامه دارد اضافه کرد: در طی بیست و ساعت گذشته جهت جلوگیری از انسداد شریان‌های اصلی عملیات برف روبی به حجم ۲۷۰ کیلومتر در ۲۱ مرتبه در ۸ محور شریانی و ۵ محور غیر شریانی انجام یافته است.

وی ادامه داد: تناژ مصرفی شن و نمک در سطح محورهای ارتباطی جهت جلوگیری از یخبندان ۲۸۰ تن بود که در جریان این عملیات ۸۰ نفر از همکاران راهداری با ۳۲ دستگاه ماشین آلات نسبت به انجام این عملیات راهداری زمستانی اقدام کردند.

شکری از ادامه عملیات برف روبی راههای ارتباطی روستاهای استان خبر داد و افزود: بارش برف و وقوع کولاک شب گذشته باعث مسدودی راه ارتباطی ۱۰ روستا در شهرستان تکاب و ۵ روستا در شهرستان شاهین دژ و ۴۰ روستا در شهرستان پیرانشهر و ۸۵ روستا در شهرستان مهاباد شده است که راهداران در صدد بازگشایی این راههای روستایی هستند.

وی از کولاکی بودن سه محور استان در حال حاضر خبر داد و افزود: در محورهای شاهین دژ – تکاب و شوط – چالدران کولاک بوده و در محور مهاباد – سردشت کولاک به همراه مه گرفتگی در جریان است.

شکری با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ اضافه کرد: ۶۸ راهدارخانه استان آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک بوده و مسافران می‌توانند در صورت گرفتار شدن در کولاک از طریق تلفن ۱۴۱ به نزدیک‌ترین راهدارخانه مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.