حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه افزود: ملت باید بصیرت خود را افزایش داده و به سخنان دشمنان خارجی و داخلی اعتماد نکرده و راه ولی فقیه را ادامه دهند.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات اضافه کرد: در مساله انتخابات باید معیارهایی چون تقوا، استکبارستیزی، ساده‌زیستی، نداشتن فساد اقتصادی و اخلاقی در اولویت باشد و افرادی انتخاب شوند که این معیارها در آن‌ها احساس شود.

وی اظهار داشت: مجلس عصاره فضائل ملت است و باید افرادی به آن راه یابند که شایستگی داشته باشند.
وی تاکید کرد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه شرعی و قانونی است و باید با حضور خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند در تلاش برای تحریف انقلاب اسلامی هستند، بیان کرد: مسوولان و مردم باید تلاش کنند تاریخ انقلاب و عقاید امام راحل به درستی در جامعه و در بین جوانان و نسل‌های آینده تبیین شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه تصمیم‌های کشوری قبل از انقلاب توسط آمریکایی‌ها اتخاذ می‌شد، اضافه کرد: جوانان باید بدانند که قبل از انقلاب، استقلالی در کشور ما وجود نداشت و در حال حاضر آزادترین کشور، جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خطبه نخست نیز اظهار داشت: مسلمانان و مومنان در قیامت در نورانیت هستند و اگر انسانی در دنیا معصیت کند، در عرصه‌های محشر با ظلمت و تاریکی مواجه می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت صدقه‌دادن در زندگی ادامه داد: صدقه‌دادن روزانه، بلاها را از انسان دور می‌کند و وجود انسان را سالم نگه می‌دارد و برای حفظ خود و خانواده از بلاها، باید صدقه دهیم.
وی تاکید کرد: صدقه دادن سبک زندگی اسلامی است که باید در بین جوامع و انسان‌های مسلمان ترویج یابد و هر کسی با توجه به وسع و توانایی خود صدقه دهد.
نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور مردم و مسوولان در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.