ایرج شجاعی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۴۲ طرح در روستاها و ۶ طرح نیز در مناطق شهری با مجموع بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: افتتاح معادن مرمریت و گرانیت سفید در روستاهای بخش مرکزی با مجموع ۲۴۰ میلیاد ریال هزینه و اشتغال زایی ۱۷ نفر، افتتاح یک واحد تولیدی پایین دست پتروشیمی با ۱۴۸ میلیارد ریال هزینه و اشتغال زایی ۴۷ نفر، کارخانه تولید انواع تابلو برق صنعتی با ۱۸ میلیارد ریال هزینه و اشتغال‌زایی برای ۱۰ و افتتاح جایگاه تک منظوره CNG با ۶۰ میلیارد ریال هزینه در نزدیکی سه‌راهی دارلک از جمله مهم‌ترین طرح‌های دهه فجر امسال هستند.

وی افزود: طرح‌های آبخیزداری شامل بندهای رسوبگیر، اسکله، جنگل‌کاری و لوله‌گذاری با ۱۰ میلیارد هزینه، لکه‌گیری و روکش آسفالت و ایجاد طرح‌های هادی در ۱۲ روستای بخش مرکزی و ۶ روستای بخش خلیفان، شامل احداث پل، دیوار ساحلی، جدول‌گذاری و سنگ فرش معابر با هشت میلیارد ریال هزینه نیز در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.  

فرماندار مهاباد همچنین اظهار داشت: ۲ طرح دیگر نیز به همین مناسبت با مجموع ۵۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد که شامل احداث خط ۲۰ کیلووات هوایی در روستای «قزلقوپی»  با هفت میلیارد ریال اعتبار و گازرسانی به ۲۵ واحد صنعتی با ۲۵ هزار و ۲۰۸ متر لوله‌گذاری و چهار میلیارد ریال اعتبار است.

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، مسابقات ورزشی و هنری از دیگر برنامه‌های این ایام در مهاباد است.

برنامه‌های چهملین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه در این شهرستان آغاز می‌شود.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در طول چهل سال گذشته هممواره مورد هجمه دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده است.

در دهه فجر سال گذشته نیز ۷۵ طرح عمرانی و تولیدی با یکهزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در مهاباد افتتاح و گلنگ‌زنی شد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.