امیرعباس جعفری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض وقوع زمین لرزه در این منطقه، تیم های ارزیاب هلال احمر و اورژانس برای بررسی تلفات احتمالی و بنیاد مسکن برای بررسی خسارت‌های منازل و مناطق مسکونی به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در بررسی این کارشناسان مشخص شد که تلفات یا حتی خسارت جانی در این زمین‌لرزه وجود ندارد.

وی بیان کرد: تنها خسارت مالی برای برخی منازل خشت و گلی روستایی برای تیم‌های ارزیاب محرز شد که روند بررسی میزان آن توسط کارشناسان بنیاد مسکن در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: همه تیم‌های مدیریت بحران در شهرستان‌های کانون زمین‌لرزه شامل اشنویه و ارومیه و شهرهای شمالی و جنوبی استان به محض وقوع زمین‌لرزه به صورت آماده‌باش بودند ولی خوشبختانه مشکل خاصی ایجاد نشد.

جعفری از وقوع ۲ پس لرزه در منطقه سیلوانای ارومیه طی ساعات پایانی شب گذشته و بامداد امروز، پنج‌شنبه نیز خبر داد و گفت: این پس لرزه ها که به بزرگی ۳.۳ و ۳.۴ ریشتر بودند، نیز موجب بروز مشکل یا خسارت در منطقه نشده‌است.

به گزارش ایرنا، ساعت ۲۱:۳۷ چهارشنبه‌شب زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) منطقه بین ارومیه و اشنویه را لرزاند که در شهرهای ارومیه و تبریز نیز احساس شد.

کانون این زمین‌لرزه در ۳۱ کیلومتری شهر ارومیه قرار داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.