«محمدرضا علیزاده امام‌زاده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه مطالعات فاز یک تراموا به یک شرکت ریلی وابسته به وزارت دفاع واگذار شده، اظهار داشت: مدت مطالعات این طرح ۶ ماه برآورد شده‌است.

وی با بیان اینکه قرارداد مطالعات کامل این طرح در دست انجام است و شورای اسلامی شهر نیز بر نحوه مطالعات طرح نظارت دارد، ادامه داد: در طرح جامع شهر ارومیه مدت زمان اجرای پروژه‌ها، در بلندمدت و میان مدت زمان‌بندی شده‌است.

وی در رابطه با امکان اجرای این طرح در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه نیز گفت: در رسانه‌ها عرض کم این خیابان یک معضل در اجرای تراموای شهری عنوان شده ولی باید اذعان کرد که جواب این سوال در اختیار متخصصان سازمان ترافیک است.

«علیزاده» یکی از اهداف مهم این طرح را توسعه شهر بر محور حمل و نقل عمومی دانست و اضافه کرد: سیاست توسعه حمل و نقل عمومی می‌تواند باعث کاهش تردد خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا شود.

در طرح جامع برای شهرهایی با جمعیت بین ۵٠٠ هزار تا یک میلیون نفر طرح قطار شهری سبک یا تراموا در نظر گرفته شده‌است و برای شهرهای بیش از یک میلیون نفر که طبق قانون طرح مترو مطرح می‌شود.

گفتنی است فاز اول تراموای ارومیه  ۱۰ کیلومتر است که از مسیر خیابان‌های طالقانی، مدنی، پنج راه، فرهنگیان ایثار و بلوار شهید قاسمی عبور می‌کند و سمت غرب شهر را به قسمت شرقی شهر وصل می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.