شینا انصاری روز شنبه در همایش پاسداشت روز ملی هوای پاک در بوستان ولایت اظهار داشت: قانون هوای پاک شامل ۳۴ ماده و ۱۰ آیین نامه اجرایی است که تصویب رسیده است و جزئیات آن برای دستگاه های مربوطه مشخص شده است.

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلف روند اجرایی قانون هوای پاک بسیار کند است که بدون شک اگر مطابق با برنامه در این قانون جلو می رفتیم شاید امسال شاهد روزهای ناسالم کمتری بودیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد:  این قانون به عنوان یک سند بالادستی است که وضع قانون به تنهایی کفایت نمی کند بلکه باید همه دستگاه ها با عزم جدی بستر مناسب اجرای قوانین آن را فراهم کنند.

وی با بیان این که در بحث قانون هوای پاک مشارکت مردم باید مورد توجه قرار گیرد گفت: باید از ظرفیت و همکاری مردم در بهبود وضعیت هوای تهران استفاده کرد.

انصاری تاکید کرد: شهرداری ها در کنار سایر دستگاه ها سهم بسزایی در کنترل آلودگی هوا دارند که باید با ارائه تسهیلات مناسب به آنها و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و خطوط مترو شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

وی با اشاره به این که برنامه جامع کاهش آلودگی تهران در سال ۱۳۷۹ تدوین شد گفت: در این برنامه مسائلی از جمله حذف سرب از بنزین، استانداردسازی برای خودروها مطرح شد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: آلودگی شاخص هوای تهران در اوایل دهه ۸۰ بحث مونوکسید کربن بود که با اقدامات جامع کاهش آلودگی هوا رفع شد و اکنون آلودگی شاخص هوای تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون هستند و در تابستان آلاینده ازن است.

وی تاکید کرد: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، بهبود کیفیت سوخت، اصلاح گوگرد در سوخت دیزلی، پایش واحدهای آلاینده صنعتی، معاینه فنی خودرو و سایر موارد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.