سیدمحمدعابدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از پیوستن به این سامانه، یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت است و در مرحله نخست اتاق اصناف خوی و اتحادیه‌های صنفی مرتبط در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند.

 وی ثبت کالا در سامانه جامع انبارها که یکی از بخش‌های سامانه جامع تجارت است را ضروری عنوان کرد و افزود: ثبت کالا در این سامانه از سوی افراد حقیقی و حقوقی خوی مورد تاکید قرار گرفته‌است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی اظهار کرد: با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: امسال ۵۷ میلیارد ریال پرونده مربوط به کالای قاچاق در دایره قضایی گمرک خوی تشکیل شده که در بیشتر موارد به انواع البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و محصولات کشاورزی مربوط بوده است.

سامانه جامع تجارت شامل سامانه شناسه کالا، سامانه یکپارچه انبارها و مراکز نگهداری کالا و سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری بازرگانان، همچنین زیرساخت اعتباری خوشه تجارت است.

پیوستن به این سامانه زمینه ایجاد هماهنگی الکترونیکی بین دستگاه‌های دخیل در فرآیند تجارت خارجی و داخلی را فراهم می‌کند و به ارتقای تعامل‌پذیری دستگاه‌ها و یکپارچگی اطلاعات تجاری منجر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.