حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی عصر روز شنبه در جلسه اخلاق مدیران میاندوآب با تاکید بر اهمیت نماز و زکات، اظهار داشت: در قرآن کریم نسبت به این ۲ فریضه مهم سفارش زیادی شده است چرا که نماز نماد راه ارتباط بندگان با خدا و زکات نیز راه ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است.
وی با بیان اینکه دین اسلام، همه‌جانبه و جمعی محور است و هیچ کار شخصی در آن معنی و مفهوم ندارد، افزود: دین اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه و دستورالعمل دارد و خداوند متعال با آن عظمت به انسان اجازه داده که از طریق نماز با وی ارتباط برقرار کند.
وی با بیان اینکه نماز در برخی اداره‌های این استان ضعیف برپا می‌شود، اضافه کرد: در روایات و احادیث زیادی به نماز و ادای آن در اول وقت توصیه شده است و این امر مهم در سرلوحه کار مسوولان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای به‌جا آوردن نماز توصیه فراوانی شده است افزود: نماز مانند کارهای روزانه که انسان همواره به خود یادآوری می‌کند باید مدنظر قرار گرفته و در اولین فرصت به جا آورده شود.
وی با بیان اینکه نماز گناهان را از جسم انسان جدا می‌سازد، افزود: مسوولان اجازه ندهند که نماز در اداره‌ها مظلوم واقع شود بلکه برای ترویج اقامه آن در اداره‌های خود تمام تلاش‌شان را به‌کار گیرند.
حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه مسوولان به عنوان نخستین افراد در برپایی نماز جماعت در اداره‌ها پیش قدم باشند، گفت: نماز بهترین اعمال بوده و برپایی آن تاثیرگذارتر از برخی کارهای فرهنگی است.
وی در ادامه با اشاره به موضوع اخلاق، اظهار داشت: همه انسان‌ها بدون استثنا به موعظه و نصیحت نیاز دارند و جلسات درس اخلاق نیز در این راستا اقدام مهمی است که باید قدر داشته شود.
وی با اشاره به اهمیت ایمان و عمل‌صالح در قرآن کریم گفت: برخلاف دنیا که انسان‌ها با مقام و اموال شناخته می‌شوند و غنی و یا فقیر بودن بر اساس مادیات است ولی در آخرت تنها ایمان و عمل‌صالح به درد انسان می‌خورد و پست، مقام دنیوی و سنجش فقیر و غنی بر اساس این ۲ عامل است.
وی با بیان اینکه مردم و مسوولان این را در نظر داشته‌ باشند که تنها ایمان و عمل‌صالح در آخرت به درد انسان می‌خورد، گفت: مسوولان باید چند روزی که فرصت مسوولیت در اختیار آنهاست، در مسیر ایمان و عمل‌ صالح برای خدمت به مردم تلاش کنند.
امام‌جمعه میاندوآب نیز در این جلسه اظهار داشت: در این شهرستان جلسات اخلاق در مدیریت از یک سال گذشته به طور منظم و به میزبانی هر اداره برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده با بیان اینکه ارتباط و همدلی مسوولان در شهرستان بی‌نظیر است، افزود: شاید کسانی که از بیرون به میاندوآب نگاه می‌کنند نسبت به این شهر نگاه منفی داشته باشند ولی واقعیت متفاوت از آن است.
وی گفت: تمام مسوولان اداره‌ها در برنامه‌های مختلف فرهنگی پای کار بوده و حتی در اجرای برخی برنامه‌ها که هزینه نیاز باشد، مدیر اداره از جیب خود هزینه آن را تقبل می‌کند.
وی با بیان اینکه در میاندوآب همدلی و اتحاد مثال‌زدنی حاکم است، گفت: در برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی نیز مردم در کنار مسوولان در صف اول حضور می‌یابند و همکاری مسوولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی قابل تقدیر بوده و نمونه آن در هیچ شهری وجود ندارد.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه سفارش مقام معظم رهبری؛ همدلی و همزمانی است، اظهار داشت: این موضوع  در میاندوآب به طور علنی به چشم می‌خورد و مسوولان و مردم مومن و متدین، ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهرستان همیشه در این امر پیش‌قدم هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.