جلیل جباری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: آمار اقامت در هتل‌ها امسال ۳۹۰ هزار نفر بود که ۲۸ درصد نسبت به پارسال افزایش نشان می دهد.

وی افزود: شمار اقامت کنندگان در مهمانپذیر و هتل آپارتمان‌ها نیز به ترتیب امسال با ۵۰ درصد و ۳۶ درصد افزایش همراه بوده است.

وی تعداد واحدهای بوم‌گردی آذربایجان غربی را نیز ۲۵ واحد اعلام کرد و ادامه داد: در سال جاری در استان است ۱۵ هزار و ۲۰۰ گردشگر در این واحدها اقامت داشته‌اند که با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه است.

وی اضافه کرد: اقامت گردشگران خارجی در استان نیز از ۱۱۹ هزار نفر در ۹ ماه سال ۱۳۹۷ به ۲۵۵ هزار نفر در ۹ ماهه سال جاری افزایش یافته‌ است که بیشتر به علت گردشگری سلامت است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: هم‌مرز بودن استان با سه کشور همسایه و قرار گرفتن در مسیر دروازه زمینی ایران به اروپا اهمیت موضوع را در ارائه خدمات بهتر به مسافران و ایجاد شرایط بهتر در پایانه های مرزی دوچندان می‌کند.
آیدین رحمانی، دریاچه ارومیه را بهترین فرصت برای جذب گردشگر استان در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره در هر شهرستان در ایام نوروز برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بسیار مهم است.
آذربایجان‌غربی از استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور است که با بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور همسایه ترکیه، عراق و آذربایجان از موقعیت استراتژیکی مهمی در صنعت گردشگری برخوردار است.

این استان دارای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ اثر طبیعی، تاریخی و صدها تپه و محوطه باستانی است که سالانه هزاران نفر از علاقه‌مندان به گردشگری را به خود جذب می‌کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.