رسول بخشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهدای جهیزیه به پنج نوعروس به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال و همچنین تعمیر سه واحد مسکن ایتام با هزینه ۷۰۰ میلیون ریال از دیگر مساعدت‌های حامیان به ایتام این شهرستان است.

وی ادامه داد: حامیان این شهرستان امسال همچنین در زمینه خرید لوازم خانگی برای یتیمان نیز در ۱۰ مورد به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال مساعدت کردند.

وی تعداد حامیانی این شهرستان را ۲ هزار و ۲۰۹ نفر عنوان کرد و گفت: این حامیان در زمان حاضر از ۳۵۰ یتیم حمایت می‌کنند.

«بخشی»، با بیان اینکه حامیان همچنین ۵۳۲ نفر مددجوی سالمند، از کارافتاده و بیمار را در قالب طرح محسنین زیر چتر حمایتی خود گرفته‌اند اظهار داشت: هر حامی حداکثر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برای هر فرزند یتیم و برای مددجویان سالمند و از کارافتاده نیز تا سقف ۷۰۰ میلیون ریال به صورت ماهانه پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح «مفتاح‌الجنه» که دیدار مسوولان شهرستان با خانواده‌های تحت حمایت است از ۶۰۰ نفر سرکشی شده است که در جهت حل مشکلات آنان توسط مسوولان و خیران یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک جذب شده‌است‌.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب در ادامه با اشاره به عملکرد واحد درمان این نهاد نیز گفت: امسال جهت بستری ۲۰۰ مددجو در مراکز درمانی این شهرستان یک میلیارد ریال پرداخت و در زمینه خدمات ویژه در قالب ارایه فاکتور درمانی و دارو، به ۵۱۰ نفر اعم از مددجو و غیرمددجو یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده‌است.

وی اضافه کرد: امسال همچنین بابت بن تغذیه برای ۷۳ کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه که از سوی شبکه بهداشت و درمان معرفی می‌شوند، ۲۷۰ میلیون ریال هزینه‌ شده است.

وی گفت: برای بیمه تامین‌ اجتماعی ۱۷۱ زن سرپرست خانوار نیز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال امسال پرداخت شده است که تا ۲ سال دیگر این زنان بازنشسته شده و از چرخه امداد خارج می‌شوند.

«بخشی» با اشاره به عملکرد واحد فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب نیز بیان کرد: طی سالجاری ۳۲۸ نفر مددجو از اردوهای زیارتی کربلای معلی، مشهد مقدس و قم با صرف یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ۴۸۰ نفر از مددجویان نیز از آموزش‌های کانون فرهنگی ولایت در زمینه‌های مختلف برخوردار شدند، گفت: همچنین یکهزار و ۳۸۴ نفر در رابطه با مسایل خانواده آموزش‌های لازم را فراگرفتند و برای ۴۲۵ نفر نیز اردوی آموزشی و تربیتی برگزار شد.

در شهرستان میاندوآب چهار هزار و ۷۴۴ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۴۸۸ نفر زیرپوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) هستند؛ این شهرستان با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.