علیرضا شیخی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت همچنین ۱۴ هزار انشعاب گاز برای بهره‌مندی مشترکان جدید، نصب شده‌است.

وی با بیان اینکه در پاییز سال جاری نزدیک به یک میلیارد و ۵۹۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به مشترکان استان تحویل داده شد، اضافه کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد بیشتر بود.

وی با اشاره به دلایل افزایش سه درصدی میزان مصرف گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: توسعه شبکه گازرسانی یکی از مهمترین دلایل رشد مصرف گاز در استان به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: این شرکت با وجود برودت هوا و بارش برف در برخی مناطق استان، طرح‌های گازرسانی را با قوت اجرا کرده و براساس برنامه‌ریزی ادامه می‌دهد.

شیخی با تاکید بر اینکه عملیات گازرسانی به ۳۸۳ روستای این استان در حال اجراست، بیان کرد: ۳۰ هزار و ۶۴۷ مشترک‌ جدید در استان از ابتدای‌ سال جاری تاکنون از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که ۱۵هزار و ۵۶۶ مشترک از این تعداد مربوط به بخش روستایی است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تعداد مشترکان گاز استان به ۹۷۵ هزار و ۷۰ مورد رسیده‌است و این شرکت در تامین گاز مشترکان و توسعه شبکه هیچ مشکلی ندارد.

آذربایجان‌غربی زمانی از جمله استان‌های کم‌برخوردار در حوزه گاز طبیعی به شمار می‌رفت اما با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این نقیصه از طریق تزریق اعتبار ویژه و اجرای طرح‌های گازرسانی در مناطق سخت‌گذر استان برطرف شد؛ آذربایجان‌غربی با اتمام طرح‌های در دست اجرا تا پایان دولت دوازدهم به استان‌های پیشتاز در میزان برخورداری از گاز طبیعی تبدیل می‌شود.

۹۹.۴ درصد خانوار شهری و ۶۷ درصد خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.