«علیرضا شیخی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه به ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحد مسکونی در استان طی هفت ماه نخست امسال گازکشی شده، اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی است.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی آذربایجان‌غربی ۶۶ درصد است، ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا این آمار ارتقا می‌یابد و میزان برخورداری خانوار روستایی آذربایجان‌غربی به بالاتر از میانگین کشوری میرسد.

شیخی بیان کرد: بر اساس برنامه‌های دولت، گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار قابل گازرسانی در دستور کار قرار دارد و شرکت گاز استان نیز در راستای دستیابی به این اهداف همه تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی بیش از ۱۹ هزار مشترک جدید به مشترکان گاز طبیعی در استان اضافه شده، گفت: اکنون مجموع مشترکان مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان به ۹۶۳ هزار و ۵۲۱ مورد رسیده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری در حدود ۱۰ هزار انشعاب نیز نصب و ۷۲۶ هزار و ۱۵۲ کیلومتر شبکه گاز طبیعی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند طرح‌های گازرسانی نیازمند هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است، اظهار داشت: در سایه همکاری نهادهای خدمات‌رسان و مردم و همچنین تامین اعتبار مورد نیاز، برای جبران کاستی‌ها، محرومیت‌زدایی، گسترش رفاه اجتماعی و توسعه پایدار استان تلاش می‌شود.

آذربایجان‌غربی زمانی از جمله استان‌های کم‌برخوردار در حوزه گاز طبیعی به شمار می‌رفت اما با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این نقیصه برطرف شد و با اتمام طرح‌های در دست اجرا تا پایان دولت دوازدهم، به استان‌های پیشتاز در این حوزه تبدیل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.