محسن خادمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تداوم بارش برف که از ظهر روز گذشته در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد شب گذشته موجب بروز مشکلاتی در محورهای مواصلاتی این شهرستان شد.

وی گفت: نداشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ موجب بروز ترافیک شدید در منطقه «برده‌رشان» در محور مهاباد - میاندوآب و «کوسه کهریزه» در محور مهاباد - ارومیه شده بود به طوری که خودروهایی که فاقد زنجیرچرخ بودند در جاده زمین گیر شده و عبور و مرور خودروها و از سویی دیگر ماشین‌آلات برف‌روبی را مسدود کرده بودند.

وی افزود: متاسفانه برخی از رانندگان نیز با وجود داشتن زنجیرچرخ، اقدام به بستن آن در مسیر نمی‌کردند که این موضوع نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر خودروها نیز مشکل ایجاد کرد و باعث ایجاد ترافیک در جاده‌ها شد.

«خادمی»، با بیان اینکه بارش برف سنگین و لغزنده بودن همه محورهای این شهرستان ترددر خودروها را تنها با زنجیرچرخ ممکن کرده است اضافه کرد: در حال حاضر بارش برف همراه در همه محورهای این شهرستان ادامه دارد و این وضعیت موجب کاهش دید رانندگان عبوری و کندی حرکت خودروها شده است.

وی ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت را ۴۰ سانتی متر و در گردنه‌های «جواله‌رشان» در همین محور و گردنه «قره‌بلاغ» در جاده مهاباد - بوکان را بیش از ۲۰ سانتی‌متر عنوان کرد.

خادمی، با بیان اینکه با وجود تداوم بارش برف، تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد ادامه داد: از شب گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان برف روبی و نمک پاشی شده است. 

وی به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های این شهرستان را دارند توصیه کرد تا خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و ایمنی مجهز و از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز و فاصله طولی را رعایت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: مسافران و رانندگان با مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مناسب از سفرهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و روستایی این شهرستان بپرهیزند.

وی گفت: رانندگان باید قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

خادمی، اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان فعال است و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

بر اساس اعلام کارشناسان اداره‌ هواشناسی مهاباد سامانه بارشی که از ظهر روز گذشته وارد آذربایجان‌غربی شده‌است تا اواسط روز شنبه به فعالیت خود در این منطقه به صورت بارش برف ادامه می‌دهد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.