انور امینی‌خواه روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این گواهی در راستای تولید محصول سالم به «فاطمه محمدنیا» در روستای «آتابلاغی» از توابع بخش سیمینه این شهرستان برای کشت محصولات کشاورزی در سطح ۱۰ هکتار و با عملکرد ۴۰۰ تن اعطا شده‌است.

وی ادامه داد: طرح صدور پروانه حدمجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی با هدف ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده در کشور اجرایی شده‌است.

وی اضافه کرد: این نشان استاندارد پس از از انجام آزمایش‌ها و آنالیزهای لازم در خصوص باقی‌مانده سموم، نیترات و فلزات سنگین برای ۲ محصول گوجه فرنگی و خیار در اختیار این تولیدکننده قرار گرفته‌است.

وی بیان کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات گواهی شده با نشانی اینترنتی cerganic.maj.ir توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده که اطلاعات، دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط با دستورالعمل صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها در آن بارگزاری شده و در دسترس عموم قرار دارد.

محصول گواهی‌شده، محصولی است که در آن باقیمانده سموم، آفت‌کش‌ها و عناصر سنگین و آلاینده از حد مجاز پایین‌تر بوده و از نظر تغذیه‌ای به اندازه کافی حاوی عناصر غذایی برای سلامت انسان و دام است.

بوکان یکی از قطب‌های مهم تولید صیفی و سبزی در آذربایجان‌غربی است به طوری که سالانه در این شهرستان هفت هزار و ۵۰۰ تن انواع سبزی و صیفی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

هم‌اکنون در این شهرستان ۳۲۲ هکتار زمین زراعی به کاشت انواع سبزی از جمله سبزی‌های برگی اختصاص یافته است که به طور میانگین از هر هکتار بیش از ۳۵ تُن انواع سبزی برداشت می‌شود.

کشت سبزی در این شهرستان یک نوع زراعت خانوادگی به شمار می‌رود و همه اعضای یک خانواده در تولید آن با هم مشارکت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.