چیا قادری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بر اساس تعداد کتاب‌های به امانت گرفته شده در سامانه «سامان»، شرکت در نشست‌های کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی به عنوان کتابخوان برتر معرفی کرد.

وی ادامه داد: وی دانش‌آموز دبیرستان دخترانه «گلستان دانش» این شهرستان بوده و در طول سال جاری ۲ کتاب نیز از انگلیسی به فارسی و انگلیسی به کُردی ترجمه کرده‌است.

وی با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه کتاب و کتابخوانی برخوردار است، گفت: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد اضافه کرد: این شهرستان برای دومین سال پیاپی توانست در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

سال گذشته نیز «ثریا رحمانی‌آذر» دیگر دانش‌آموز مهابادی موفق به کسب عنوان کتابخوان برتر استان شده بود؛ «سامان» عنوان سامانه‌ای جدید در مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور است که بر اساس آن شهروندان با عضویت در یکی از کتابخانه‌های عمومی می‌توانند از منابع سایر کتابخانه‌های استان استفاده کنند؛ با اتصال تمامی کتابخانه‌های کشور به سامانه «سامان» طرح عضویت سراسری به طور کامل عملی می‌شود.

۶۷ کتابخانه عمومی و ۴۰ کتابخانه مشارکتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد و یک میلیون و ۵۳۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.