جلال پاسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مه غلیظ که با بارش خفیف برف نیز همراه است، تردد در این گردنه‌ و جاده‌های کوهستانی این شهرستان را با مشکلاتی نظیر کاهش شدید دید افقی مواجه کرده‌است و عوامل راهداری برای تسهیل عبور خودروها و کمک به مسافران حضور دارند.

وی اضافه کرد: در ابتدای صبح امروز نیز کاهش دید در مسیر «اسلاملو» در جاده اشنویه - ارومیه موجب انحراف خودروها و برخوردهای جزئی بین آنها شد.

وی با بیان اینکه به دلیل مه غلیظ رانندگان در این محورها مجبور شدند ضمن احتیاط و کاهش سرعت از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کنند، افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی این شهرستان رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس به مسافرت اقدام کنند.

«پاسی» ادامه داد: طی هفته گذشته نیز ماموران راهداری در چند نوبت محورهای کوهستانی و مرتفع این شهرستان که به دلیل کولاک پوشیده از برف بود را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند.

به گفته کارشناسان هواشناسی آذربایجان‌غربی سامانه بارشی که از اواخر امروز وارد منطقه می‌شود و با خود بارش باران و برف را به دنبال دارد.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.