حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه افزود: برگزاری پرشور انتخابات در اولویت است که در کنار آن، انتخاب افراد اصلح بسیار مهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: افراد ثبت‌نام کننده اگر تشخیص بدهند که موقعیت برای حضور آنها مناسب نیست، جرات داشته و صحنه را ترک کنند.

وی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه امکانات در نقاط مختلف کشور و آذربایجان غربی بیان کرد: رعایت نکردن این اصل مهم، زیبنده مسوولان و  کشور اسلامی نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی همچنین بر ضرورت توزیع مناسب امکانات در شهر ارومیه و خودداری از تبعیض در این خصوص تاکید کرد و افزود: تقسیم شهر به ٢ قسمت، کار غلطی است و باید با همه شهروندان به صورت عادلانه برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، ادامه داد: باید این ٢ نهاد علمی و موثر در کنار هم در مسیر اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند.

وی اظهار داشت: در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب،اساتید حوزه و دانشگاه بیشترین اثر را داشته و باید میدان‌دار باشند.

وی یکی از جذاب ترین نعمت های الهی را نماز دانست و بیان کرد: وقتی انسان با نماز به ارتباط با خداوند متعال می‌پردازد، نظر خداوند متعال بر این بنده است و سایه رحمت خداوند فرد را احاطه می‌کند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: کسانی که نماز نمی‌خوانند واقعا بیچاره و بدبخت بوده و از این لذت خداوندی بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به ثواب نماز جماعت نیز گفت: اگر تمام درختان دنیا مداد شوند و تمام ملائک جمع شوند، نمی‌توانند ثواب یک رکعت نماز جماعت را بنویسند و این گونه نماز هدیه خداوند متعال بر بندگان است.

وی لزوم توجه به حضور در  نمازهای جماعت و جمعه را یادآوری کرد و افزود: مدیران و مسوولان استانی در نمازهای جماعت و جمعه شرکت کرده و در صف اول باشند تا مردم نیز از آنها الگوبرداری کنند.

نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور مردم و مسوولان در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

در حاشیه نماز جمعه این هفته میز خدمت دادگستری و نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی پاسخگوی سوالات نمازگزاران بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.