حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید شرایط لازم برای حضور افراد نخبه در مجلس فراهم شود و این قشر فرهیخته به راحتی بتوانند بدون نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت در انتخابات حضور یابند و به رقابت بپردازند.

وی تاکید کرد: مردم نیز باید با هوشیاری و آگاهی در صحنه انتخابات حاضر شوند و با درایت و تیزبینی نسبت به انتخاب افراد توانمند اقدام کرده و زمینه‌ای فراهم کنند تا نمایندگانی متعهد و نخبه به خانه ملت راه یابند.

حجت‌الاسلام فخری سخنی گوهربار از امام راحل مبنی بر اینکه «مجلس در راس امور است» است را متذکر شد و گفت: خانه ملت باید عصاره فضایل و توانمندی و تعهد یک جامعه را در خود جای دهد زیرا در این صورت است از مجلس صدای مردم شنیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به توطئه‌های دشمنان برای نفوذ در فضای انتخابات و سوق دادن مسیر این حماسه به سمت اهداف خود، ضروری است ملت ایران با آگاهی بیشتر وارد عمل شوند و انتخابی هوشمندانه و حضوری پرشکوه داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخاب افراد متعهد و توانمند و معتقد به اسلام و انقلاب می‌تواند آینده زیبایی را برای جامعه ترسیم کند و بسیاری از گره‌های موجود در جامعه را بگشاید.

رییس دفتر آیت‌الله جوادی آملی در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه روحانیان همواره در برهه‌های مختلف به آگاهی‌بخشی برای مردم پرداخته‌اند، افزود: آنان این‌بار نیز باید به رسالت خود عمل کنند و مردم را به سمت انتخاب اصلح سوق دهند.  

وی نقش روحانیت در انتخاب اصلح را انکارناپذیر دانست و گفت: بدون تردید مشاوره‌های جامعه روحانیت می‌تواند کمک بزرگی به مردم در انتخاب افراد متعهد و متخصص باشد.

جمهوری اسلامی یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای دنیاست و تاکنون ۱۲ دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ۱۰ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و چندین انتخابات دیگر در ایران برگزار شده‌است.

انتخابات سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، ۲ اسفند سال جاری برگزار می‌شود و مردم آذربایجان‌غربی ۱۲ نماینده این استان را به مجلس شورای اسلامی راهی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.