یونس عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: در حال حاضر این فروشگاه‌ها به سرعت در حال گسترش بوده و واحدهای صنفی کوچک مانند خواربارفروشی و سوپرمارکت‌ها از این امر آسیب فراوانی دیده اند.

وی اضافه کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایجاد شده در این شهرستان اصول رقابت سالم به ویژه ضوابط داخلی، ضرایب سود عمده و خرده فروشی تعیین شده از سوی هیأت عالی نظارت و عرف رایج بازار را رعایت نمی‌کنند که این امر موجب متضرر شدن خرده فروشان و لطمه زدن به اعتبار صنفی چند ساله اعضای این اتحادیه شده است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه توان رقابت با فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای را ندارند، افزود: طی نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور، مشکلات ایجاد شده در این خصوص گوشزد شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ شعبه و فروشگاه بزرگ در نقاط مختلف بوکان مشغول فعالیت است، اظهار داشت: در حال حاضر یک شعبه دیگر در منطقه محروم منطقه امیرآباد نیز احداث می شود.

رییس اتحادیه خواربار فروشان بوکان گفت: اعضای این اتحادیه با سرمایه خود یا گرفتن وام‌های بانکی اقدام به ایجاد شغل برای خود کرده‌اند که ایجاد هر واحد فروشگاه زنجیره‌ای باعث خواهد شد تعدادی از اعضای اتحادیه ورشکست شده یا شغل خود را از دست دهند.

یک‌هزار و ۴۰۰ نفر هم اکنون عضو و زیرپوشش اتحادیه خواربارفروشان این شهرستان هستند.

در شهرستان ۲۵۱ هزار نفری بوکان ۱۹ اتحادیه با ۱۱ هزار واحد صنفی وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.