ارسلان شکری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم‌های عملیاتی در راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری مستقر هستند و کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی را بر عهده دارند.

وی به فعالیت ۹۰۰ نفر از کارکنان پشتیبانی، راهدار و کارگر فصلی در این تیم‌ها اشاره و بیان کرد: امسال خودروهای مربوط به این اداره‌کل به سیستم GPS مجهز است و ۱۵ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه در راهدارخانه‌ها، محورها و گردنه‌های برف‌گیر استان ذخیره شده‌است.

شکری گفت: طرح راهداری زمستانی از ۲۰ آذر ماه جاری /چهارشنبه هفته آینده/ با همکاری دستگاه‌های مرتبط آغاز می‌شود اما تاکنون سه بار متوالی عملیات برفروبی در محورهای جنوبی (تکاب) و شمالی استان (چالدران و سلماس) انجام شده‌است.

وی از تشکیل قرارگاه حمل‌ونقل و راهداری زمستانی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی خبر داد و اضافه کرد: مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق و تقسیم وظایف طرح راهداری زمستانی برای تردد روان، ایمن و بهینه رانندگان در شرایط بحرانی فصل سرما و هشدار و اطلاع‌رسانی به‌موقع از طرف مسوولان قرارگاه با استفاده از سامانه‌های موجود و تلفن گویای ۱۴۱ از اهداف تشکیل این قرارگاه است.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی استانی سردسیر در شمال‌ غرب کشور است که تسلط هوای سرد در این استان بیش از ۶ ماه طول می‌کشد و بارش برف نیز بیش از چهار ماه این استان را دربر می‌گیرد؛ از ابتدای پاییز امسال تاکنون سه‌بار بارش برف در آذربایجان‌غربی رخ داده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.