نادر نانبخش روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال از این میزان بابت تخصیص اعتبارات پرسنلی سطح یک روستاییان به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی و ۳۸ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال نیز به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه شامل شبکه‌های بهداشت و درمان کلیه شهرستان‌های استان به جز شهرستان خوی است، اظهار داشت: اعتبار پرسنلی سطح یک روستاییان بابت پوشش بیمه سلامت روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به شبکه‌های بهداشت و درمان این مناطق پرداخت و بر اساس تعداد جمعیت تحت پوشش بین این مراکز توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس تعداد بیمه‌شدگان زیرپوشش صندوق روستاییان، بیشترین مبلغ تخصیصی به شبکه بهداشتی درمانی ارومیه به میزان ۱۰ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال و کمترین اعتبار تخصیصی به شبکه بهداشت و درمان چایپاره به میزان ۷۹۲ میلیون ریال تعلق دارد.

وی بیان کرد: این سازمان طی سال جاری برنامه پرداخت‌های خود را نظیر سال گذشته به نحوی تدوین کرده که بودجه هر سال را برای هزینه‌های آن سال هزینه کند.

وی بیان کرد: مشکلی در پرداخت هزینه‌های موسسه‌ها و مراکز طرف قرارداد وجود ندارد و علت تأخیر در پرداختی‌های وجود بازه سه ماهه در رسیدگی به اسناد و مدارک پرداختی است.

وی اظهار داشت: پرداخت منظم مطالبه مؤسسه‌های درمانی طرف قرارداد به ارائه خدمات بهتر و بیشتر این مراکز منجر می‌شود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند؛ هوشمندسازی مسیر تعالی روزافزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.