حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به اینکه مدیران و مسوولان ما باید همپای رهبری حرکت کنند و از تدابیر ایشان بهره لازم را ببرند، افزود: باید مسوولان و مدیران ما، با هوش بسیجی وار حرکات دشمنان را مورد بررسی کامل قرار دهند.  

وی با اشاره به لزوم الگوگیری از بسیج اضافه کرد: این فرهنگ ناب مبتنی بر آموزه های دینی باید به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود.  

وی با اشاره به سالروز شهادت سید حسن مدرس، اظهار داشت: باید راه ایشان الگوی مجلس امروز ما باشد.  

وی ادامه داد: انتخاب نمایندگان مجلس، عقل، درک، منطق و شعور مردم را نشان می‌دهد که با توجه به این امر، باید افراد عاقل و کاردان به مجلس راه یابند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: افرادی که خود را لایق می‌دانند در انتخابات ثبت‌نام و مسوولان نیز زمینه را برای حضور افراد لایق فراهم کنند.  

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی ما یابد عصاره فضائل باشد.  

وی با قدردانی از ملت شریف ایران و آذربایجان‌غربی گفت: مردم با حضور با بصیرت خود در راهپیمایی دفاع از اقتدار کشور به دشمنان نشان دادند که آنان نمی‌توانند این ملت را فریب داده و در کشور فتنه و آشوب ایجاد کنند و این حضور مردم دشمنان را ناکام کرد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: مجلس و نمایندگان وظیفه دارند مطالبات مردم را به گوش مسوولان برسانند و مردم از آشوب و فتنه متنفر هستند ولی از مسؤولان انتظار دارند به مسائل رسیدگی کنند.  

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس با کارشناسان قوی تصمیمات قوی بگیرند و با برنامه‌ریزی دقیق به امور رسیدگی و از عجله و کارهای عجولانه پرهیز کنند.  

وی در خطبه نخست این هفته نیز با اشاره به مباحث معاد اظهار داشت: در روز قیامت فرد تنهایی در محضر خداوند تعالی حاضر می‌شود و دارایی و موقعیت فرد دیگر کارساز نیست و ایمان و منزلت فرد به کمک او می‌آید.  

وی با اشاره به لزوم تلاش انسان برای انجام عمل صالح، بیان کرد: عمل انسان در آخرت شفاعت پیامبران را جذب می‌کند و انسان بدون عمل نمی‌تواند بدون حساب و کتاب تمام شود.  

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به مباحث خانواده نیز، اضافه کرد: مرد و زن باید در زندگی تعامل و همکاری داشته باسند و نباید یکی بر دیگری زورگویی کند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مرد خانواده لابد با روی گشاده یا خانواده خود رفتار کند و مهربان باشد و مشکلات کاری خود را وارد خانواده نکند.

رییس هیات قایقرانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه گفت: با توجه به شرایط حساس کشور در منطقه مقام معظم رهبری این نیرو را به عنوان یک نیروی راهبردی مطرح کردند.  

«ناخدا یکم سهراب صادق» ادامه داد: ما مفتخر هستیم به منظور تامین امنیت و مبارزه با دزدان دریایی حضوری فعال در آب‌های آزاد داریم.  

وی افزود: ما همراهی و پشتیبانی از چهار هزار و ۵٠٠ فروند کشتی را در دریا انجام دادیم و اینها در راستای ارتقای امنیت است.  

وی اظهار داشت: نیروی دریایی ما به مرحله‌ ساخت ناوشکن با همکاری دانشگاه‌های داخلی رسیده و این عمل در حال انجام است.  

رییس هیات قایقرانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ساخت ناوهای موشک انداز و تجهیزاتی از این قبیل و حضور در آب‌ها و دریاهای مختلف از افتخارات نیروی دریایی کشور است.  

نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور مردم و مسوولان در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

در حاشیه نماز جمعه این هفته میز خدمت دادگستری و نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی پاسخگوی سوالات نمازگزاران بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.