خالد یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در طول دوره هفته کتاب علاوه بر ارائه خدمات عادی، فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در راستای گرامیداشت این هفته و ترویج کتاب و کتابخوانی انجام داد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در قالب تور کتابخانه گردی و گردش فرهنگی از کتابخانه‌های عمومی بوکان بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت‌ها، خدمات و امکانات قابل ارائه در کتابخانه‌های عمومی آشنا شدند.

وی با بیان این که برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «بازمانده روز» اثر «کازوئو ایشی‌گورو» با حضور بیش ۱۰۰ نفر از بانوان کتابخوان برگزار شد، افزود: جلسه مطالعاتی ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت کتاب‌های «گرگ‌های پوشالی» نوشته «لورن ولک» ترجمه آناهیتا حضرتی جوانان و کتاب «کنسرو غول» نوشته مهدی رجبی با حضور فعال بیش از ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی گفت: جلسه مطالعاتی ویژه کودکان با محوریت کتاب «دری فانتاسماگوری» نوشته «ابی هانلن» با حضور بیش از ۶۰ نفر از کودکان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی، نشست‌های کتاب‌خوان و معرفی بهترین کتاب‌های خوانده شده در این نشست‌ها، مسابقه نقاشی با محوریت موضوعی «کتاب، کتابخانه و کتابخوانی»، نشست‌های قصه‌گویی، جمع‌خوانی کتاب، شعرخوانی و آموزش اوریگامی از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی بوکان بوده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بوکان اظهار داشت: در هفته کتاب، جمعی از اعضای کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان بوکان از کتابخانه‌های مستوره کردستانی و استاد حقیقی بوکان با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان این شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: در جریان آن بازدید کنندگان از نزدیک با خدمات و امکانات کتابخانه‌ها و نیز مسائل و مشکلات حوزه کتابخانه‌های عمومی آشنا شدند و ضمن تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با اهدای لوح از کتابداران کتابخانه‌های این شهرستان قدردانی کردند.

شهرستان بوکان دارای سه باب کتابخانه عمومی وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.