عارف خدرلو روز سه‌شنبه در جلسه بررسی و ساماندهی وضعیت روستاهای هدف گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: برای توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال و توانمند نمودن دهیاری‌ها طرح‌های توسعه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری استان اجرا و در اولویت برنامه ها قرار دارد.

وی منابع اشتغال جدید را راهکار رفع بیکاری در جامعه بیان کرد و اضافه کرد: بوم‌گردی و ایجاد روستاهای هدف گردشگری برای جذب گردشگر یکی از راه‌های اشتغال‌زایی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تغییر ساختار زندگی و بعد خانوار افزود: اشتغال سنتی، دیگر نیازهای معیشتی روستاییان را برآورده نمی‌کند و حل مشکلات اشتغال روستاها مستلزم ایجاد اشتغال جدید است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار دهیاری در آذربایجان غربی ادامه داد: هر چند اعتبار دهیاری‌ها محدود و ناکافی است، اما درصدد اجرای طرح‌های گردشگری در روستاها برای پذیرش گردشگر در آنها هستیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال ۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری‌های استان اختصاص یافته است که این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، طرح‌های گردشگری، و تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌ها هزینه می‌شود.

«خدرلو»، توانمندسازی دهیاری‌ها را از اولویت‌های استان برشمرد و اظهار داشت: اعتبارات امسال به دهیاری‌هایی که طرح برای توسعه و اشتغالزایی روستایی ارائه کنند تعلق می‌گیرد.
نماینده اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در جلسه بیان کرد: روستاگردی و بوم‌گردی از طرح‌های مهم گردشگری در استان است که در نوع خود موفقیت‌های بسیاری در جذب گردشگر را رقم زده است.

علی فخاری اظهار داشت: در آذربایجان‌غربی ۴۸ روستای هدف گردشگری و ۲۲ اقامتگاه بوم‌گردی فعال وجود دارد که با توجه به استقبال انجام شده توسعه این واحدها در دست اقدام است.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.