بهنام شهدی روز سه شنبه در جلسه شورای راهبردی کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: داشتن یک نظام نامه و سامانه هوشمند تولیدی می‌تواند نیازهای استان و پتانسیل‌های موجود را بررسی و ثبت کرده و میزان تولید و مصرف، صادرات، ظرفیت‌های تبدیلی و سایر اطلاعات کشاورزی را در بر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از این طریق می‌توان یک تعادل بین تولید و مصرف در استان ایجاد کرد، ادامه داد: تولید مبتنی بر قرارداد امروز در دنیا مطرح است و برای اتصال بنگاه‌های خرد استان به بازارهای جهانی نیازمند تولید مبتنی بر قرارداد هستیم.

وی زیرساخت‌های الکترونیکی را جزء نیازهای استان در توسعه بخش کشاورزی دانست و اضافه کرد: برای توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی باید فناوری‌های نوین را به بخش تولید و کشاورزی وارد کرد که در این صورت، موفقیت بخش کشاورزی با سرعت بیشتری حاصل می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به چالش‌های موجود در بخش کشاورزی استان بیان کرد: سیب صنعتی، بررسی روند پرداخت‌ها در بخش کشاورزی از جمله گندم و چغندرقند، صادرات و تجاری سازی و برندسازی از جمله این چالش هاست.

شهدی گفت: برای ورود به بازارهای جهانی نیازمند اجرای طرح های بزرگ مقیاس برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر هستیم.

وی ادامه داد: با مشارکت و کار تیمی و استفاده از نخبگان در تشکلها و دانشگاهها می‌توان در این بخش به اهداف عالی و متعالی تر و افزایش درآمد کشاورزان دست یافت.

شورای راهبردی بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی با هدف بررسی موانع و مشکلات تولید و صادرات محصولات کشاورزی تشکیل و اعضای شورا پیشنهادات و انتقادات خود را در این باره ارائه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.