محمد جهین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنج دانه بلند هندی با نرخ هر کیلوگرم ۶۷ هزار ریال در حال توزیع است و با توجه به ذخیره مناسب آن، تقاضای بازار به هر میزان باشد، امکان تامین آن وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ تن برنج هندی با نرخ مصوب در مهاباد توزیع و مابقی نیز از امروز تحویل مباشران شده و در فروشگاه‌های پرتردد سطح شهر پخش خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون برنج هندی با قیمت‌های مصوب در بازار به میزان کافی موجود است.

وی اظهار داشت: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم هیچ مشکلی ندارد، افزود: غلات، مواد پروتئینی، روغن، حبوبات، مواد شوینده، لوازم خانگی برقی و قطعات خودرو از کالاهایی است که نسبت به افزایش قیمت آنها نظارت و بازرسی ویژه صورت می‌گیرد.

نیاز مصرف سالیانه برنج در کشور نزدیک به ۳.۲ میلیون تن است که  حدود ۲ میلیون تن آن از محل تولید داخل و بقیه از محل واردات تامین می‌شود.

سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی و فراهم‌سازی شرایط برای مصرف برنج با قیمت مناسب برای همه اقشار جامعه است.

مهاباد ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.