یوسف شریف‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون برنج دانه بلند هندی با نرخ هر کیلوگرم ۶۷ هزار ریال توزیع می‌شود که با توجه به ذخیره مناسب، تقاضای بازار به هر میزان باشد امکان تامین آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه این برنج در هفت منطقه اصلی سطح شهر به مردم عرضه می‌شود، اضافه کرد: این سهمیه در فروشگاه‌های واقع در خیابان سیدنظام، خیابان طالقانی شرقی، کوی دانش، پشت تب، زمین‌های شهرداری، باغ شایگان و منطقه صارم بگ با قیمت مصوب در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. 

وی اظهار داشت: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.

«شریف زاده» با بیان اینکه دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم هیچ مشکلی ندارد، افزود: غلات، مواد پروتئینی، روغن، حبوبات، مواد شوینده، لوازم خانگی برقی و قطعات خودرو از کالاهایی است که نسبت به افزایش قیمت آنها نظارت و بازرسی ویژه صورت می‌گیرد.

از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۸۶۰ هزار تن انواع برنج خارجی وارد کشور شده است؛ هم‌اکنون هم ۲۲۰ هزارتن برنج وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد که در انتظار ترخیص است.

نیاز مصرف سالیانه برنج در کشور نزدیک به ۳.۲ میلیون تن است که  حدود ۲ میلیون تن آن از محل تولید داخل و بقیه از محل واردات تامین می‌شود.

سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و فراهم سازی شرایط برای مصرف برنج با قیمت مناسب برای همه اقشار جامعه است.

مهاباد ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.