به گزارش ایرنا، این فاز از بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در چهار طبقه احداث شده و دارای ۲ بخش بستری، ۱۳ اتاق زایمان و ۶ اتاق جراحی است.

عملیات اجرایی این بیمارستان از سال 1394 آغاز شده که با افتتاح آن ۱۱۰ تخت به تعداد تخت‌های این بیمارستان افزوده شده و به ۲۱۰ تخت رسیده است.

برای احداث و تجهیز کامل فاز دوم این بیمارستان در مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، نورولوژی، جراحی عمومی، جراحی فک و صورت، زنان و زایمان، داخلی، چشم، قلب و عروق، ارولوژی، پوست، عفونی، اعصاب و روان، رادیولوژی، ریه، گوارش، گوش و حلق و بینی، کودکان، شنوایی‌سنجی، ارتوپدی، رادیولوژی، بینایی‌سنجی، طب فیزیک، رادیولوژی و آزمایشگاه از جمله بخش‌های این کلینیک است.

در دولت تدبیر و امید ۶ باب فوریت پزشکی، ۲۸ خانه بهداشت روستایی، درمانگاه‌های شبانه‌روزی «باروق» و «چهاربرج»، اجرای ۱۰۹ پروژه کوچک و بزرگ از جمله ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، بازسازی و تجهیز اتاق‌های عمل بیمارستان عباسی، راه‌اندازی بخش ویژه جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در میاندوآب، اجرای پروژه بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه (س) و راه‌اندازی بخش ویژه جراحی فک و صورت و قلب و عروق در بیمارستان عباسی در این شهرستان انجام شده است.

ایجاد سه پایگاه بهداشتی در حاشیه شهر و افزایش دستگاه‌های دیالیز از ۱۶ دستگاه به ۲۳ دستگاه از دیگر اقدامات دولت در بخش سلامت این شهرستان است.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان بزرگ آذربایجان‌غربی پس از ارومیه و خوی است.

افتتاح بیمارستان بین‌المللی میلاد و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه، بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در نقده و شرکت در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه از برنامه‌های دیگر «جهانگیری» در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عصر دیروز وارد استان شد؛ در این سفر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان وی را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.