به گزارش ایرنا ، بخش بستری طب ایرانی با 9 تخت بستری افراد بزرگسال و سه تخت برای بستری اطفال با 360 مترمربع زیربنا و صرف ١٨ میلیارد ریال در بیمارستان شهید رهنمون افتتاح شد.
این بخش تنها مرکز مجهز به آبزن گیاهی به منظور استفاده از ترکیبات دارویی در آب ویژه بیماری های پوستی، دردهای عضلانی و غیره است.
همچنین بخش سی تی اسکن این بیمارستان با زیربنای 150 مترمربع و با صرف 20 میلیارد ریال شامل تمام سی تی اسکن و سی تی آنژیوهای گردن، شکم، اندام، ریه و مغز انجام می شود.
این بخش با ساختار مشاوره ای و با هدف آشنایی استادان و کارکنان درمانی مجموعه دانشگاه شهید صدوقی با خدمات تخصصی، علمی و واقعی طب ایرانی تجهیز و راه اندازی شده است.
افتتاح مرکز ید درمانی بیمارستان افشار از دیگر طرح های بهداشتی بود که با حضور قاضی زاده هاشمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
در این مرکز با توجه به میزان یدی که بیمار باید دریافت کند خدمات بستری و سرپایی ارائه می شود و در حال حاضر خدمات سرپایی برای بیمارانی که نیاز به درمان با ید رادیواکتیو دارند ارائه می شود.
مرکز ید درمانی بیمارستان افشار 130 متر مربع زیربنا دارد و شامل 2 اتاق است و با صرف اعتبار پنج میلیاد ریال تجهیز و راه اندازی شده است.
همچنین با حضور با حضور وزیر بهداشت، بخش جدید آنژیوگرافی بیمارستان افشار با صرف هزینه ای افزون بر 38 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
هاشمی قاضی زاده ، بخش LDR این بیمارستان را که شامل چهار اتاق زایمان خصوصی با زیربنای ٤٠٠ مترمربع و صرف چهار میلیارد ریال ساخته شد را افتتاح کرد.
آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز همایش های بین المللی و کتابخانه مرکزی دانشگاه با هشت هزار مترمربع زیربنا در 2 طبقه از دیگر طرح هایی بود که با حضور وزیر بهداشت در یزد آغاز شد.
این مرکز به همت خیر، محمد علی موفق در پردیس دانشگاه احداث می شود.
صبح امروز (سه شنبه) نیز 16 طرح بهداشتی با صرف 39 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس در استان یزد به بهره برداری رسید.
این طرح ها شامل پایگاه سلامت ، خانه بهداشت ، مرکز جامع خدمات سلامت و مرکز زیست پزشک است.
افتتاح 2 باب مرکز زیست پزشک در عقدا، پایگاه بهداشت اتباع حسین آباد ریسمانی، پایگاه سلامت توحید یزد ،خانه بهداشت سنجدک زارچ، مرکز زیست پزشک نصرآباد و خانه بهداشت رشکوییه تفت از جمله این طرح هاست.
از دیگر طرح ها پایگاه سلامت گردفرامرز یزد ، خانه بهداشت مبارکه بافق، پایگاه سلامت احمدآباد اردکان و همچنین پد اورژانس هوایی شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، اردکان، مروست و تفت است.
وزیر بهداشت دوشنبه شب برای افتتاح 42 طرح بهداشتی و درمانی که با صرف 900 میلیارد ریال هزینه در استان ساخته شد، به یزد سفر کرد.
نخستین سلامتکده تخصصی طب سنتی ایرانی در شهرستان یزد، بیمارستان فوق تخصصی خون و آنکولوژی ،بخش جدید عفونی و مرحله اول و دوم اورژانس بیمارستان شهید صدوقی و پد اورژانس هوایی این واحد بهداشتی و درمانی امروز با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
41 بیمارستان دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و در مجموع 132 مرکز بهداشتی، درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان یزد 349 واحد است که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت می باشد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.