بهنام حیدری، رییس اداره تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در آیین نمادین آغاز المپیادهای درون مدرسه‌ای استان در سالن شهید رجایی ارومیه اظهار داشت: برای ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان معادل ۲۲۰ هزار نفر جهت شرکت در المپیادها برنامه‌ریزی شده‌است.

وی با اشاره ب اینکه کم‌تحرکی بزرگترین معضل زندگی ایرانی است، اظهار داشت: تحرک کودکان و نوجوانان باید بیشتر شود و روزانه با تشویق آنان به انجام حداقل ۳۰ دقیقه ورزش سلامتی آنان را تضمین کرد.

«حیدری» شعار المپیاد امسال را تحصیل، تذهیب و ورزش بیان کرد و گفت: ۲۴ درصد از دانش‌آموزان در حال تحصیل دارای اضافه وزن هستند که باید در این زمینه برنامه‌های ویژه داشت.

رژه دانش‌آموزان، قرائت سوگندنامه، قرائت سرود، اجرای نرمش صبحگاهی و ورزش گروهی، اجرای حرکات نمایشی پرچم و استپ، پا و طناب‌زنی، شمشیرزنی، اجرای پلی‌بک و ایروبیک از برنامه‌های آغازین المپیادهای ورزشی استان بود.

دانش‌آموزان استان در قالب این المپیادها در رشته‌های فوتبال، والیبال، تنیس روی‌میز، شطرنج، کشتی و سایر رشته‌های ورزشی آموزشگاهی باهم به رقابت می‌پردازند.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۷ هزار نفر دانش‌آموز است که در افزون بر پنج هزار مدرسه با بیش از ۲۵ هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند؛ این استان یکهزار و ۲۰۰ معلم ورزش دارد و برای تامین کمبود نیروی انسانی باید ۴۷۰ نفر نیز به این مجموعه افزوده‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.