کریم فروزان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی این مرکز، آذربایجان غربی صاحب نخستین آکادمی والیبال کشور می شود که سالنی مجهز برای آموزش و تربیت صحیح ورزشکاران این رشته ورزشی است.
وی اضافه کرد: سالن شماره یک تختی برای این آکادمی در نظر گرفته شده زیرا این سالن خاطره انگیزترین سالن والیبال تاریخ آذربایجان غربی است.
فروزان ابراز امیداوری کرد که با حمایت‌های استاندار ورزش دوست آذربایجان‌غربی به زودی شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.
وی افزود: کشف و پرورش استعدادهای والیبال ارومیه و پشتوانه سازی برای تیم ملی والیبال از اهداف مهم ایجاد این آکادمی است.
رئیس هیات والیبال آذربایجان غربی از فعالیت سه هزار و 500 ورزشکار در این رشته در استان خبر داد و اظهار کرد: 31 مدرسه والیبال در استان فعالیت می کند که این خود موجب گسترش فعالیت ورزشکاران علاقه مند رشته والیبال می شود.
به گزارش ایرنا برخی از ستاره های والیبال کشور چون سعید معروف/کاپیتان تیم ملی/ از تیم های ارومیه به میادین ملی راه یافته اند و این شهر به عنوان پایتخت والیبال آسیا مطرح است.
شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران، ملی پوشان زیادی تقدیم تیم های ملی کرده است و یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست و میرسعید معروف سه کاپیتان ارومیه ای تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از دهه های 40 تا 90 هستند.
شهر ارومیه با 60 سال قدمت در رشته والیبال و داشتن بیش از 20 مربی بین المللی سابقه درخشانی در والیبال کشور دارد.
تماشاگران والیبال ارومیه از هر قشری حضور دارند و اغلب آنان والیبال بلد هستند و همچون یک کارشناس خبره این رشته را تحلیل و تفسیر می کنند.
8135 / 2093 **خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.