احسان مهدیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری ۲۰ نشست تخصصی با موضوعات مختلف فیلمسازی ما را بر این داشت تا نسبت به پوشش همزمان این رخداد فرهنگی باسابقه و معتبر اهتمام ورزیم و در طول برگزاری پنج روزه جشنواره، هر روز چهار نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امکان شرکت حضوری در این جلسات برای تمامی علاقمندان هنر هفتم به دلیل تکمیل ظرفیت میسر نبود به همین دلیل پوشش آنلاین کارگاه‌ها فرصت خوبی در اختیار علاقمندان به فیلم در آذربایجان‌غربی قرار می‌دهد تا از این جلسات نهایت بهره را ببرند.

 این کارگاه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف و با حضور اساتید برجسته کشور از ۱۹ تا ۲۳ آبان و از ساعت ۱۵ تا ۲۲:۳۰ در پردیس سینمای ملت تهران برگزار می‌شود.

روز یکشنبه، ۱۹ آبان کارگاه‌های «فضاسازی با نورپردازی، فضاسازی در تصویر، رابطه دوربین و فیلمنامه و تجربه‌گرایی در فیلم‌برداری» با حضور «ارسطو مداحی، تورج اصلانی و ساعد نیک‌ذات» برگزار می‌شود.

کارگاه‌های «تجربه‌گرایی در تصویرسازی، تجربه‌گرایی در تئاتر، بررسی فیلم‌های تجربی و سینمای تجربه‌گرا» با حضور «فرهاد قزوینی، علی‌اصغر دشنی، مجید برزگر، تیام یابنده، شهرام مکری و مسعود مددی» در روز دوشنبه، ۲۰ آبان پخش خواهد شد.

سه‌شنبه، ۲۱ آبان جلسات «چیستی روایت، روایت - ناروایت در سینمای تجربی، شیوه‌های خلق روایت در فیلم کوتاه و روایت‌شناسی در فیلم کوتاه» با تدریس اساتید «محمد شها، رامتین شهبازی، محمد گذرآبادی و مجید برزگر» برگزار می‌شود.

در روز چهارشنبه، ۲۲ آبان کارگاه‌های «گسترش ایده در فیلم‌نامه کوتاه، تحلیل فیلم‌نامه‌های بخش مسابقه جشنواره و اقتباس در فیلم‌نامه کوتاه و تحلیل» با حضور «سعید رحمانی، سعید عقیقی و رضا مقصودی» تشکیل خواهد شد.

در روز پایانی، ۲۳ آبان نیز جلسات «عرضه و پخش بین‌المللی، فیلم‌ساز- پخش‌کننده راه‌حل یا خطای استراتژیک، عرضه و پخش بین‌المللی فیلم و جشنواره‌ها، کعبه آمال یا پنجره ورود به بازارهای جهانی» با تدریس «محمد اطبایی، آرمان فیاض، محمد بخشی، طوفان نهان قدرتی، مریم نفیسی، علی قاسمی، امیر تقدیری و مهرداد اسکویی» پخش می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با ۳۶ سال قدمت یکی از شاخص‌ترین جشنواره‌ها در این حوزه به شمار می‌رود و همواره در کانون توجه فیلمسازان داخلی و خارجی قرار دارد.

به طور میانگین در دوره‌های قبل تعداد آثار ارسالی به جشنواره فیلم کوتاه تهران پنج هزار فیلم بوده است و طبق اطلاعات منتشر شده از طرف دبیرخانه جشنواره، فیلمسازانی از ۱۱۰ کشور جهان آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

انجمن سینمای جوانان ایران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد رقابت سازنده بین فیلمسازان، سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برگزار می‌کند.

در فراخوان رویداد امسال جشنواره اعلام شد که به فیلم‌هایی با رویکردی خلاقانه و نوآورانه بر اهمیت نشاط اجتماعی، امید به آینده، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، انسجام ملی و توجه به سرمایه‌های اجتماعی تاکید بیشتری خواهد شد.

سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «مالوم» از ارومیه نماینده آذربایجان‌غربی در بخش تجربی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است.

 این فیلم به کارگردانی احسان سلطانی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه بوده که در جشنواره‌های بین‌المللی دیگری از جمله  آمریکا نیز حضور یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.