بهنام شهدی روز شنبه در جلسه شورای استاندارد آذربایجان‌غربی افزود: برای اینکه رشد اقتصادی را در استان و کشور شاهد باشیم باید بحث کیفی‌سازی و استانداردسازی محصول تولیدی مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ افزایش رفاه اجتماعی در جامعه، حضور در بازارهای جهانی و توجه به سرمایه‌های انسانی موجود در جامعه همگی در گرو توجه به بحث کیفی‌سازی و استانداردسازی محصولات تولیدی است.
وی با اشاره به شعار امسال گفت: رونق تولید و شکوفایی اقتصادی محقق نمی‌شود مگر اینکه مسئله استانداردسازی در بخش کالا و خدمات به خوبی نمایان باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ما در کلیه شاخص‌های استاندارد عملکرد خوبی داریم و تمام اصول حاکم بر فناوری و اجتماع ما از مسئله کیفی‌سازی پیروی می‌کند.

شهدی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو شورای استاندارد آذربایجان‌غربی باید به عنوان بازوان سازمان استاندارد برای کیفی‌سازی محصولات تولیدی استان تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای استانداردسازی محصولات تولیدی بهره لازم برده شود، اظهار داشت: کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای استاندارد با برنامه مشخص در جلسه حضور داشته باشند تا با برنامه‌ریزی مناسب‌تر در سطح استان عمل شود.
 وی اعلام کرد: برای نتیجه گرفتن در امر کیفی‌سازی باید بحث استانداردسازی در کل زنجیره تولید مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: یک‌هزار و ۵٧۴ گواهی استاندارد کالاهای صادراتی طی سال جاری برای اقلام مختلف در استان صادر شد.
منصور جلایر افزود: این تعداد گواهی مربوط به تعیین ماهیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری بوده است.
وی ادامه داد: همچنین طی سال جاری ٩ هزار و ٢٧۴ ‪ مجوز وارداتی مشمول استاندارد اجباری بر اساس مصوبه هیات وزیران در آذربایجان‌غربی صادر شد.
وی بیان کرد: ١٠٢ آزمایشگاه همکار آزمون در آذربایجان‌غربی فعال بوده که توسط بخش خصوصی تجهیز شده است.
وی با اشاره به تعداد واحدهای تولیدی و فرآورده‌های دارای پروانه استاندارد این استان، اظهار داشت: ٨٢٠ واحد تولیدی و یک‌هزار و ‪ فرآورده دارای پروانه استاندارد در آذربایجان‌غربی وجود دارد.
وی گفت: چهار هزار و ۶٨٩ مورد بازرسی از مراکز عرضه، یک‌هزار و ۶٩۵  مورد بازرسی فنی و ٢ هزار و ٧١۵ ‪ مورد مربوط نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی از مراکز عرضه انجام شده است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: طی این مدت ۴٠ مورد نسبت به واحدهای متخلف اعلام جرم شده است.
در ادامه این جلسه از پنج واحد تولیدی پتروشیمی ارومیه فعال در بخش‌های تولید کود،کلرو اسید، الکترونیک و سردخانه که استانداردهای لازم را داشت، با اهدای لوحی تجلیل شد.
بیش از یک‌هزار پروانه معتبر کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان‌غربی وجود دارد؛ آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های مرزی کشورمان است که با ترکیه، عراق و جمهوری نخجوان مرز مشترک دارد و از مبادی مهم ورودی و خروجی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.