علی دیانتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال حدود پنج هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافته است.
وی افزود: توسعه کشت زعفران با بهره‌وری مناسب می‌تواند موجب ایجاد اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی منطقه شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه کشت و ترویج گیاهان کم آب‌بر یکی از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی این شهرستان است، اضافه کرد: توسعه گیاهان دارویی مثل «زعفران» و احداث باغ‌هایی با نیاز آبی کم نظیر «پسته» می‌تواند در مدیریت بهینه مصرف آب، پایداری تولید، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی این شهرستان مفید واقع شود.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار از این میزان را باغ‌ و مابقی را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد؛ سیب و انگور عمده‌ترین محصول‌های باغی و گندم، جو، چغندرقند و یونجه نیز مهمترین محصول‌های زراعی عمده این شهرستان را تشکیل می‌دهد.
بیش از ۵۰ نوع محصول کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

زعفران که از آن به عنوان طلای سرخ یاد می‌شود، علاوه بر سودآوری خوبی که برای کشاورزان دارد، می‌تواند پای دیگر صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به خود را به کردستان باز کند و از طرفی دیگر وابستگی کشاورزی استان را به منابع آبی کاهش دهد.

کشت زعفران به عنوان یک محصول جدید و ناآشنا برای کشاورزان آذربایجان‌غربی نیازمند حمایت‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این حوزه است و مسوولان باید ضمن شناسایی کشاورزان پیشرو زمینه را برای گسترش سطح زیرکشت زعفران افزایش دهند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.