حجت‌الاسلام عادل نجفیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه از میدان انقلاب میاندوآب آغاز می‌شود. 
 وی افزود: راهپیمایان سپس از خیابان‌های پاسداران، شهدا، ۱۷ شهریور و امام خمینی (ره) عبور و در میدان انقلاب که نقطه پایانی است تجمع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سخنران این مراسم حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده امام جمعه میاندوآب خواهد بود اضافه کرد: مردم همیشه در صحنه شهرستان میاندوآب با حضور پرشور خود در این راهپیمایی بار دیگر ولایتمداری خود را ثابت خواهند کرد و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب، به فرامین مقام معظم رهبری در امر استکبار ستیزی لبیک خواهند گفت.
روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند؛ در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.
در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ همچنین دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
میاندوآب ۲۷۱ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.