رییس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی شاهین‌دژ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آیین ضد استکباری همزمان با سراسر کشور فردا /دوشنبه/ از ساعت ۱۰ صبح در این شهرستان آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد نورپور با اشاره به اینکه حرکت شهروندان از میدان قیام این شهرستان آغاز خواهد شد، ادامه داد: مسیر راهپیمایی امسال یوم الله ۱۳ آبان در شاهین‌دژ پس از آغاز از میدان قیام به سمت خیابان امام خمینی (ره) خواهد بود و در میدان شهرداری ختم می‌شود.

وی بیان کرد: امنیت مسیر حرکت راهپیمایان، مسیرهای منتهی به جایگاه و کنترل و رفع موانع ترافیکی و انتظامات توسط نیروهای انتظامی برقرار می‌شود.

وی اظهار داشت: حضور گسترده آحاد مردم در کنار دانش‌آموزان و دانشجویان موجب عزت کشور و شکست توطئه‌های استکبار جهانی خواهد شد.

امام جمعه و فرماندار شاهین‌دژ نیز در پیامی به مناسبت ۱۳ آبان، ضمن دعوت مردم به حضور حماسی در راهپیمایی ۱۳ آبان بر آرمان استکبارستیزی نظام که یادآور فریاد ستم‌ستیزی ملت ایران است، تاکید کردند.

روز ۱۳ آبان ۵۸ نیز دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند که به این ترتیب مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد و این روز را «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شده است.

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند؛ در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید؛ در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.