حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجمع راهپیمایی‌کنندگان در سلماس مقابل مسجد جامع به طرف خیابان حافظ خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسیر حرکت راهپیمایی کنندگان تقاطع خیابان شهدا به طرف خیابان امام و میدان توحید در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ۱۳ آبان روز شکستن ابهت دشمنان نظام اسلامی و روز پیروزی مردم ایران اسلامی در مقابل دشمنان ایران است.

امام جمعه سلماس بیان کرد: آیین روز ۱۳ آبان از ساعت ۱۰ صبح فردا /دوشنبه/ همزمان با سراسر کشور آغاز می شود و راهپیمایی کنندگان در صف های فشرده ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سرخواهند داد.

طیق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی، تمامی خیابان ها و معابر منهی به تقاطع خیابان شهدا به طرف خیابان امام و میدان توحید شامل محدودیت های ترافیکی روز ۱۳ آبان است و خودروها اجازه تردد در آن را ندارند.

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.