حجت‌الاسلام رسول جمشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجمع راهپیمایی کنندگان در شهر قره ضیاء الدین از مقابل مسجد جامع این شهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسیر حرکت راهپیمایی کنندگان خیابان امام - بلوار شهید بهشتی - خیابان طالقانی - بلوار انقلاب به سمت فرمانداری خواهد بود.

وی اظهار داشت: این روز اهمیت ویژه ای برای ملت ایران دارد از این رو، مردم چایپاره در راستای ابراز انزجار از سیاست های خصمانه نظام سلطه، فردا به صورت گسترده در راهپیمایی حضور خواهند یافت.

طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی، خیابان ها و معابر منتهی به مسیرهای راهپیمایی در این شهرستان مشمول محدودیت ترافیکی است و خودروها اجازه تردد در این مسیرها را تا پایان راهپیمایی ندارند.

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.