یونس رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله استانی رقابت‌های طناب‌کشی بانوان با شرکت پنج تیم از شهرهای پیرانشهر، ارومیه، مهاباد، بوکان و خوی به میزبانی ارومیه برگزار شد.

وی ادامه داد: در پایان این رقابت‌ها تیم پنج نفره طناب‌کشی بانوان مهاباد ضمن شکست دادن حریفان خود عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کرده و جواز حضور در المپیاد ورزشی روستائیان کشور را بدست آورد.

وی اظهار داشت: پس از مهاباد تیم‌های خوی و ارومیه به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی مهاباد گفت: «افسانه آرمیده» به عنوان مربی، هدایت تیم طناب‌کشی مهاباد را در این مسابقات برعهده داشت.

«رسولی»، اضافه کرد: المپیاد کشوری روستائیان کشور با حضور استان‌های مختلف در ارومیه از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آبان‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

در طناب‌ کشی، ۲ گروه پنج تا هشت نفره رودروی یکدیگر قرار می‌گیرند و هر گروه یک سر طناب را در دست گرفته و با شروع مسابقه طناب را به سوی خود می‌کشند؛ گروهی که بتواند تیم مقابل را به طرف خود کشیده و از خط وسط زمین رد کند برنده میدان خواهد شد.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.