سرهنگ رسول فاطمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رزمایش همزمان با دیگر مناطق آذربایجان‌غربی از محل پایگاه حوزه یک شهری شروع شد و با مانور در سطح شهر به سمت پادگان «گوگ‌تپه» طی ۲ روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این رزمایش تمرین‌هایی چون دفاع از کوی‌وبرزن، امداد و نجات و پدافند غیرعامل با حضور بسیجیان این گردان‌ها و آموزش بسیجیان در حوزه های مختلف اجرا خواهد شد.

سرهنگ فاطمی هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقای توان و آمادگی رزم گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس سازمان بسیج و تمرین و تداوم آموزش‌های یگانی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: روز نخست این رزمایش به فراخوان نیروها، سازماندهی، تجهیز و برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی و سیاسی و آموزشی و روز دوم نیز به حضور گردان‌ها، برگزاری صبحگاه مشترک و برنامه‌هایی چون سخنرانی، تک به ارتفاع تحت‌پوشش، آتش و انجام عملی آموخته‌ها اختصاص دارد. 

وی اظهار داشت: پس از پایان رزمایش در ظهر جمعه گردان‌های حاضر در آیین نماز جمعه حضور خواهند یافت.

رزمایش «الی بیت‌المقدس» با حضور نیروهای سپاه و بسیج مردمی در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی با هدف نمایش توانمندی بسیجیان در حال برگزاری است.

این رزمایش با ماموریت امنیتی و مبارزه با اغتشاش و آرام‌سازی شهری برگزار می‌شود و ارتقای سطح آمادگی گردان‌ها، آمادگی برای اجرای ماموریت‌ها در روز نیاز، سازماندهی و به روزرسانی مجدد گردان‌ها با تمرین بر پایه تهدیدهای بومی، منطقه‌ای و آمادگی برای مقابله با تهدید دشمن از اهداف مشخص شده در برگزاری آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.