به گزارش ایرنا، رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد روز جمعه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در این همایش مشترک ۱۵۰ دوچرخه سوار و ۳۰۰ نفر از علاقه‌مندان به پیاده‌روی و خانواده‌ها حضور داشتند که مسافت پنج کیلومتری میدان ملاجامی به سمت بوستان ملت را طی کردند.

قرنی مصطفی‌پور هدف از برگزاری این‌ همایش را ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی و ایجاد شور و نشاط در جامعه عنوان کرد و افزود: ورزش همگانی را باید مقدمه ورزش قهرمانی دانست و تشویق مردم به این امر در گرایش به ورزش قهرمانی می‌تواند بسیار مهم باشد.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در راستای توسعه ورزش همگانی در این شهرستان انجام گرفته که برگزاری همایش‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کوهپیمایی در طول سال و به مناسبت‌های مختلف مصداق عینی آنها است.

وی توسعه ورزش همگانی برای سلامتی افراد جامعه را از اهمیت بالایی دانست و اضافه کرد: مهمترین اولویت در ورزش کشور توسعه ورزش همگانی و سلامت جسمی و روحی جامعه است و برهمین اساس شعار این هفته امسال «پیش بسوی ایران فعال» نام‌گذاری شده است.

در پایان این همایش به قید قرعه به ۶۰ نفر از شرکت کنندگان هدایایی از سوی شهرداری مهاباد اهدا شد.

هفته تربیت بدنی همه‌ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و آثار کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.