امان‌الله نقدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین مصوبه قیمت گوشت قرمز در این شهرستان افزود: بر اساس این مصوبه قیمت هر کیلوگرم گوشت گاو و گوساله با استخوان ۶۰ هزار تومان، گوشت گاو و گوساله بدون استخوان (نرمه) ۷۰ هزار تومان و گوشت چرخ‌کرده نیز ۵۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به آخرین مصوبه هرکدام ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: مصوبه جدید قیمت گوشت گرم قرمز توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و نماینده اتحادیه قصابان شاهین‌دژ مصوب و به تمام صنف‌های توزیع این ماده پروتیینی در این شهرستان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این کاهش قیمت بر اساس ارزان شدن قیمت دام زنده و همچنین قیمت گوشت در شهرستان‌های همجوار ابلاغ شده، اظهار داشت: نامه این مصوبه جدید در اختیار واحدهای صنف قصابی‌ها قرار گرفته است و آنان موظف به نصب آن در جلو دید مشتری هستند.

وی از واحدهای صنفی و قصابی‌های سطح شهر که قیمت مصوب جدید را دریافت نکرده‌اند درخواست کرد در سریع‌ترین زمان ممکن برای دریافت ابلاغ قیمت مصوب به اتحادیه خواروبار و اغذیه‌فروشان و قصابی‌ها یا به واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مراجعه کنند.

نقدی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ستاد خبری ۱۲۴ واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر تماس بگیرند.

وضعیت بازار گوشت قرمز از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته کاهش ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان را نشان می‌دهد که مبلغ قابل توجهی است و این روند ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار و واحدهای صنفی شهرستان در قالب گشت‌های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارایه‌دهنده کالا و خدمات از اول سال آغاز شد و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا در سال ۹۷ قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله در بازار برای مصرف‌کنندگان بیش از ۱۰۰ هزار تومان بود.

جمعیت دامی شهرستان شاهین‌دژ در حدود هفت هزار راس دام سنگین و ۱۵۰ هزار راس دام سبک است؛ بیشتر این دام‌ها به روش سنتی نگهداری می‌شوند. 

این شهرستان با ۹۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.