علی عبدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بوی نامطبوع به علت آب‌های فاضلاب شهری و همچنین فعالیت کشتارگاه مرغ در این منطقه است.

وی تاکید کرد: حذف بوی نامطبوع ورودی شهر ارومیه از جاده شهید کلانتری نیازمند توجه و رسیدگی به  نهر گُبی است و باید مسئولان آب و فاضلاب بیش از پیش در این امر همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: با لایروبی نهر گبی تجمع آب در این نقطه صورت نمی‌گیرد و بوی نامطبوع ورودی شهر نیز حذف می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین وجود کشتارگاه مرغ در این منطقه باعث بروز بوی نامساعد شده و توجه به این بخش نیازمند رسیدگی مسئولان امر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: تنها ۳۰ درصد بوی نامطبوع مربوط به شهرک صنعتی فاز یک ارومیه بود که اصلاح شده و باقی بوی نامطبوع مربوط به ۲ مسئله اضافه فاضلاب تصفیه خانه ارومیه و کشتارگاه مرغ فعال در این منطقه است.

عبدلی گفت: در راستای قطع این بوی نامطبوع اقداماتی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی انجام و خط انتقال تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی به طول یک‌هزار و ۸۵۰ متر با پنج میلیارد رو ۶۰۰ میلیون ریال به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: وجود ماندآب فاضلاب شهرک صنعتی ارومیه در این منطقه باعث تساعد بوی نامطبوع در محیط می‌شد که با تکمیل خط انتقال تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی این عامل کنترل شده است.

وی  با اشاره به وضعیت خط انتقال فاضلاب شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه ادامه داد: این خط انتقال به طول ۱.۵ کیلومتر با سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال انجام و به تصفیه خانه فاضلاب وصل شده است.

در ورودی شهر ارومیه از مسیر تبریز، بوی نامطبوعی حس می شود و سال هاست که ادارات مختلف، مشکل را به گردن دیگری می اندازد و این مشکل به صورت لاینحل باقی مانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.